måndag 4 augusti 2008

Pott-rapport del 5

Idag var jag riktigt stolt över lilla fröken. Vi gick till ICA och handlade, Elin satt i vagnen utan blöja. När vi gick sa jag bara, lite i förbifarten, att "nu har vi ingen potta med oss, så om du behöver kissa eller bajsa så får du göra det i skogen". Ingenting hände på ditvägen, och byxan var torr i butiken. På väg hem sa hon kissa-bajsa, och sen blev det fullt pådrag. Av med regnkläder, kläder och stövlar och så huksittning i diket. Jag demonstrerade hur, men behöll mina kläder på. Men instruktionen gick hem och söta lilla Elin satt på huk och kissade i regnet!

När vi kom hem bajsade hon två gånger på pottan. I övrigt har det blivit en del moppande på golvet, men även idag har kisset kommit EN gång på pottan. Med beröm godkänt, tycker jag.

Morfar, som inte är så road av kiss och bajs, lägger helst en handduk i knäet när det ska läsas bok. Men bajspottan kom han inte undan idag. Elin ville så gärna visa upp resultatet, och det var inte läge att hitta på några ursäkter för att INTE titta.

Inga kommentarer: