fredag 15 augusti 2008

Kissutflykt

Igår vågade vi oss iväg till Maxi för att handla mat. Hittills har vi bara gjort utflykter till stranden, lekplatsen och andra ställen där jag är säker på att man enkelt kan kissa i buskarna. Maxi kändes ändå lite lagom eftersom de har fyra kundtoaletter.

Vi åker direkt efter kiss-i-pottan, så att lilla blåsan är så tom som möjligt. Det går bra inne i butiken, inga tendenser till kiss. Vi betalar och är på väg ut när jag ser skylten "ute-krukor halva reapriset", och knäppa mamma MÅSTE in igen. Men vänta nu, först kissa kanske. Vi hittar en ledig kundtoalett, stoppar i en enkrona (och jag hinner tänka att undrar hur det går när man har brottom, inga enkronor, växla, kö...). Elin börjar fråga efter pottan och jag säger att här kissar man på STOR toalett, som mamma och pappa gör. Jag gör mitt först och hoppas att Elin kommer på att hon också behöver. Hon vill gärna testa den stora toaletten men det vill sig inte och jag tänker att hon nog inte behöver ändå.

Ut från toaletten och in i butiken igen, men vi hinner inte långt.
-Mamma, Elin kissa.
Oj, oj, nu är det nog brottom. Ut igen, bort till toaletten, skit också - inga enkronor kvar. Bort till spelbutiken, där är det kö.
-Ursäkta, ursäkta, vi har en nödsituation här (tack M för tipset!).
Förståelsen i kön är MYCKET stor (har aldrig stött på något liknande när man tränger sig), vi tar enkronan och springer till toaletten. Fort, ner med byxorna, upp på stora toaletten och väntar på kiss. Men det kommer inget nu heller.

Inget kiss på Maxi den här gången alltså. Och inget i bilen på vägen hem heller. Hon kan nog hålla sig längre än jag tror. Krukorna kom med hem också - ett fantastiskt fynd, set om tre för 25 kr!

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Grattis, Jag älskar reafynd!

Vi vågar oss inte ut utan blöja. Här är det ju inte ok att liksom kissa i busken direkt...

Kram på er!