torsdag 7 augusti 2008

Cirkus på middagsluren

Sedan olyckan med selen i vagnen måste jag erkänna att jag har varit lite vek och inkonsekvent, särskilt när det gäller middagsluren.

Elin har sovit luren i vagen sedan vi flyttade till hus i mars, eftersom hon har sovit så himla bra ute. Men sedan olyckan så har hela vagn-grejen känts rättså laddad, med sele och allt, som ändå måste på för att hon inte ska klättra ur. Jag tänkte förut att jag skulle börja lägga henne inne i spjälisen istället, men det blev aldrig av. Men nu har vi kommit till en punkt när vi inte har något val, nu BLIR det sängen, basta. Läggningarna i vagnen har nämligen urartat totalt de senaste veckorna. Det skriks och trixas och det är total cirkus innan tystnaden lägger sig efter si så där, om vi har tur, 45 minuter.

Så idag tog jag tag i saker och ting, bestämde att nu är det spjälis som gäller, här ska det sovas, å vad gott vi sover här. Ner med Elin i sängen, det gick bra, inga protester. Men sen gick det sämre, hon somnade aldrig. Hon skrek och pratade och vilade om vartannat i 1,5 timme, sen tog jag upp henne och låtsades som att det regnade. Vet inte om det kan ha något med tänderna att göra, hon har dreglat kopiösa mängder och varit allmänt gnällig idag. Imorgon får hon nog sova på en alvedon, men spjälisen gäller fortfarande.

Inga kommentarer: