tisdag 12 februari 2008

Från lattecaféer till skogspromenader

Nu har vi äntligen sålt vår lägenhet och kan fokusera på flytten istället. I mitten av mars flyttar vi en bit utanför stan, till ett litet litet hus på 50 m2 (plus en liten inredd vind). Mysigt och charmigt med liten yta kan man tycka, och Elin kommer gilla att alltid veta var mamma och pappa är, men huset SKA byggas till så småningom.

Huset är från 1890, med punchveranda och syrénberså (smaka på ordet). Men moderniserat (tyvärr lite för mycket på sina håll), så vi kan bo där under byggtiden. Eftersom gamla hus är lite av en passion så behåller vi så mycket som möjligt av det gamla, och gör tillbyggnaden i samma stil. I väntan på flytt och bygge bläddrar Elin och jag i heminredningstidningar, och klipper ut det vi gillar. Eftersom jag är lite nördig när det kommer till att spara, förvara och organisera så sorterar vi allt enligt olika etiketter – kök, bad, hall, förvaring, etc.

Mitt stora orosmoln just nu är hur jag ska klara mig utan uppkoppling i ca en månad. Enligt tele2 tar det så lång tid att fixa ADSL. Vi får hänga en del på biblioteket.

Inga kommentarer: