lördag 1 mars 2008

Sjuklingar och flyttkartonger

Det här ÄR verkligen sjuka familjen. E-pappan har ju sin hopplösa bältros och Elin har varit krasslig i ca en vecka nu. I förrgår såg jag otäcka blåsor på tungan, vilket verkar vara en virusinfektion (minns inte namnet), som botar sig själv i sinom tid. Tills dess får lilla hjärtat leva på flytande föda - välling, fil och yoghurt. Hur som helst så har det varit lite lugnare här hemma några dagar, så jag säger som min vän L sa om den sjuka 4-åringen, Elin passar bra i lite feber.

När jag inte botar sjuklingar packar jag flyttkartonger, det har blivit rätt många nu trots att tempot är rätt lågt. Elin tycker att det är kul att hjälpa till ibland, och då hinner vi med någon låda eller två. Men oftast kommer hon med böcker, dockan eller lilla handen för att visa mamma något spännande. Eller packar ur lådor som vi redan har packat. Eller sätter sig i lådorna och rumsterar om. Men med hjälp av snäll mormor och farmor ska det nog lösa sig.

Igår fick vi tillträde till huset, vilket kändes jättehärligt. Den snälla säljaren har lämnat kvar trädgårdsredskap och annat bra-att-ha för nybörjande stadsbor, så det tackar vi för. Huset ÄR verkligen mysigt, jättemysigt, men litet. Så jag som älskar smarta lösningar för förvaring får en del att pyssla med. Ibland undrar jag om jag borde starta ett ordning-och-reda-företag och hjälpa folk organisera ute i stugorna.

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Hej, tips på ny butik:
http://www.cillascottage.se/

Kan väl behövas en hel del till huset. Kram och krya på er.

Linda