torsdag 27 mars 2008

Dagisprotester

Idag var vi på ett dagis här i närheten och kollade runt, men det slutade som en fullständigt misslyckad dagispremiär. Elin blev plötsligt och oförklarligt jätteledsen och alldeles förtvivlad, helt otröstlig. Jag kan inte tänka mig att hon förstår poängen, att vi kommer att lämna henne där, det måste ha hänt något annat i hennes lilla värld. Men som sagt, otröstlig var hon, och rektorn föreslog tillslut att vi skulle återkomma en annan dag. Usch, jag vet inte jag, om vi verkligen ska det. Det känns så olustigt att gå tillbaka. Hur som helst så verkade dagiset bra, och rektorn var snäll och rar.

Vi har några fler besök inbokade nästa vecka, men vi får väl se hur vi gör. Just nu känner jag inte alls för dagisgrejen. Kanske borde fundera på att vara hemma längre istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Hemkommen från landet i väster igen, tittade in lite här. Kan det vara så att Elin känner av att du inte är så förtjust i dagis?? Ibland känner de av sinnesstämningar väldigt bra och du hade nog tyckt att det vore mysigt att inte lämna in Elin på dagis ;-)

Kram
Cec

Anna sa...

Hm, kan ligga något i det.... eller rätt mycket förresten.