lördag 20 september 2008

Tomhänta från loppis

Jag hade laddat för barnloppis idag, tänkte fynda lite vinterkläder till Elin. Men e-pappan är sjuk och jag fick ta med mig Elin till loppisen, vilket jag i förväg visste var ett dåligt alternativ men också det enda om det skulle bli någon loppis.

Det fanns hur mycket saker som helst att fynda och vi roffade åt oss några skor (Elin ville helst ha ett par glittriga prinsess-skor). Till kläderna och leksakerna och bra-att-ha-grejerna kom vi aldrig eftersom det inte gick att ta sig fram bland mammor och pappor och farmödrar och gravidmagar och barn och bilbarnstolar med och utan barn, och Elin skrek "åka hem". Så vi fick lämna tillbaka skorna och försöka ta oss ut. På dagiset intill hittade vi en skojig rutchkana så Elin var rätt nöjd med utflykten ändå.

Jag tror det är första gången jag är på loppis utan att komma hem med en endaste pryl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket strålande sätt att se till att man inte förköper sig. Nästa gång jag ska in i en bokaffär måste jag helt klart låna någons 2-åring!

Puss på er :)