onsdag 3 september 2008

Fel blev rätt

Sovtrasslet på dagen fortsätter, och vår plan att dra ner på sovtiden verkar inte ha gett resultat. Ibland sover hon var tredje dag, ibland var fjärde och däremellan är hon jättetrött. Men vi ser det som att hon får sin lilla paus - som hon mer än väl behöver - mitt på dagen och då är det upp till henne vad hon gör med den tiden. Vilar, sover, sjunger, pratar, hojtar, tjoar, ja hon varierar sig i alla fall.

När farmor passade i fredags hade jag instruerat att vagnen var sovplats för dagen (jag tyckte det kändes enklast så - det kan ju bli sura miner när det ska sovas i spjälisen). Men Elin hade talat om för farmor att NEJ, hon skulle sova i SÄNGEN. Och först skulle man sätta på SKIVA. Stackars farmor visste ju inte vilken skiva som skulle sättas på så hon tog första bästa som redan låg i. Men nej, man måste BYTA skiva. Elin hittade en skiva i högen som hon ville ha och då blev det Pavarotti. Jaha tänkte farmor, hon kanske brukar lyssna på det, och sen låg Elin tyst i en hel timme och lyssnade på Pavarotti. Jag borde alltid ta hit farmor när det är läggdags. Eller införa Pavarotti som ny sovmusik.

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Du har fått ett vykort, finns på min blogg.
L