onsdag 30 juli 2008

Pott-rapport del 1

Det har skvätt både här och där idag också. Så klart. Jag hade inte väntat mig något annat. Men EN gång kom kisset där det skulle, och vi var båda lika glada! Det var på stranden, av alla ställen, och jag hade för säkerhets skull packat med pottan (mest för att jag trodde att det skulle bli dags för det Stora). Elin beordrade själv fram pottan, och kissade under parasollet. Farmor och farfar, som var med, var mäkta imponerade!

I övrigt har det kissats på mattor (dumma mamma som inte har tagit bort dom), i kritlådan, på köksstolen, i trappan... och så på golvet förstås. Om det inte var för att jag hade en jättestark tro på att det kommer att vända inom någon vecka eller två så hade jag redan gett upp. Men jag tror verkligen att den här strategin är helrätt. Bort med blöjan helt, sedan låta kisset komma, utan tjat och frågor innan, bara göra det så okomplicerat och naturligt som möjligt. Och så skälla på kisset, inte på Elin. Vi får se om det funkar.

Inga kommentarer: