tisdag 29 juli 2008

Kissa potta

Vi har funderat ett tag om Elin rentav är mogen för pottan. Hon verkar ha full koll på funktionerna, om man säger, och har varit MYCKET intresserad av pottan. Jag har dragit mig lite för det om jag ska vara ärlig. Har lite svårt för allt kiss och bajs som kommer hamna på golvet. Men jag har förberett mig ett tag nu, och med tanke på värmeböljan (=lite kläder) och överstökade semesterutflykter så känns det lägligt nu.

Så idag började vi.
- Du kan vara naken nu, så kan du kissa och bajsa på pottan när du behöver.
- Blöja?
- Nej, du behöver ingen blöja nu, du är ju stor tjej.

Sedan dess har det blivit många pölar kiss och en och annan korv (fasta och fina tack och lov) på golvet. Vi skäller tillsammans på kisset och bajset och säger att det ska ju inte vara på GOLVET det ska ju vara på POTTAN. Så långt är hon med. Allt man säger fastnar ju, så hon tycker det är kul att säga dumma kisset. Men desto svårare att få kisset att verkligen komma i pottan. Jag vet inte hur många gånger jag har torkat golvet idag. 10 gånger kanske. Höjdpunkten var när hon hade dragit ut besticklådan med alla bestick på golvet, och samtidigt kissade en stor pöl. Mycket torka blir det.

Men nu ikväll, strax efter middagen, hände det osannolika. Elin sa "kissa potta", vi gick till pottan, hon satte sig och....kissade i pottan! Vi tömde i toaletten, sa hej då till kisset och spolade. Elin var jättestolt! Och JAG var stolt. Ska bli spännande att se hur det går imorgon. Fortsättning följer.

Inga kommentarer: