lördag 26 januari 2008

Kissar i kors

Jag har börjat uppskatta ensamma toalettbesök. Jag trodde aldrig att det skulle kvala in på listan aktiviteter-jag-unnar-mig-lite-extra-tid-till-när-jag-är-själv, men på senaste tiden har toalettbesöken lätt avancerat några platser.

Sedan Elin blev mer rörlig, och inte minst sedan hon ett par veckor tillbaka blir alldeles jätteledsen när hon förstår att jag är på väg till toaletten, så krävs det lite extra fixande och trixande. Det som funkar för stunden är att locka med dockan. ”Oj dockan är också kissnödig, va bra, då kan hon följa med”. Sedan kissar jag och dockan tillsammans, dockan i knät på mig, och Elin tycker att det är festligt och säger kssssss. Vi torkar oss (Elin torkar dockan och jag får tack och lov torka mig själv), och Elin och dockan avslutar med att spola, tre gånger för säkerhets skull. Alla är glada!

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Hej, jag unnar mig att städa, handla och laga mat i fred... Konstig värld man lever i just nu!
Kram Linda