torsdag 15 januari 2009

Idéer vs genomförande

Idéer saknar jag inte. Men när det kommer till genomförande önskar jag att jag var lite mer driftig, som vännen L, som både har idéer i massor OCH en jäkla drivkraft att genomföra. Jag var in på blondinbellas blogg härom veckan och förutom att hennes liv verkar vara mycket intressantare än mitt, ha ha, så insåg jag också att även hon är så där driftig som jag borde vara.

I mitt skissblock finns allehanda idéer, både rimliga och högst orimliga. Den senaste är en barnbok som jag HOPPAS att jag driver längre än till skissblocket. Jag har ju nästan ett år kvar av deltids mammaledighet (mammajobb, som jag hellre kallar det) så det vore väl skit om jag inte lyckades. Nåja, nu ska vi ju bygga hus också, så vi får se hur mycket tid som blir över, men om inte annat har jag ett bra skäl att skylla på.

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Jag tar det som en komplimang, fast känner mig inte så driftig just nu...

Du MÅSTE maial mig om barnboken! Så kan jag pusha dig lite, hehe.

Anonym sa...

Gumman,

det finns inget Blondinbella är som du borde vara. Ick!