onsdag 5 november 2008

Jättechock

Jag blev utsatt för en kupp i helgen. En kär vän i Stockholm, F, skulle komma förbi och presentera sin nya flickvän, vilket jag var sådär förtjust i eftersom jag sedan länge tyckt att han passar så hopplöst bra ihop med M, en annan kär vän. Men under alla år som jag fixat blinddates (mer eller mindre uppenbara) och legat i på andra sätt för att få de tu att komma samman så har tajmingen varit min tuffaste utmaning. När F har varit singel har M nästlat sig in i nytt förhållande och när M äntligen blivit ledig har F varit upptagen. Så även den här gången då, när ytterligere en ny flickvän skulle presenteras. Jag hade förberett mig för att i alla fall FÖRSÖKA gilla henne men hade svårt att acceptera att det var någon annan igen.

F ringer på dörren, jag öppnar, jättekul att ses förstås som vanligt. Men var är hon nu den där tjejen. Hon kommer snart säger F, skulle bara hämta nåt i bilen. Vi småpratar och F säger att nu kommer hon, får jag presentera min nya flickvän...M! Alltså min M! Det är HON som dyker upp i dörren - helt galet och aldeles fantastiskt roligt. Det sägs att mitt ansiktsuttryck var obetalbart. Jag var i chock och skrek och hoppade upp och ner. "Mamma ledsen" sa Elin. "Nej sa E-pappan, mamma är bara jätte-jätteglad".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är hysteriskt roliga om jag får säga det själv!

r e b e c k a sa...

Vad gulligt! Det låter som taget ur en Jane Austen-bok eller nån film med Hugh Grant! :)